Улюблена цитата

«Хто керує минулим, - говорить партійне гасло, - той керує майбутнім; хто керує сьогоденням, той керує минулим». І, проте, минуле, за своєю природою змінюване, зміни ніколи не піддавалося.
Джордж Оруелл.

Робота з обдарованими дітьми


Робота з обдарованими
дітьми на уроках

Вправи на платформі learningapps (PIN-код папки: 4134)


Викладач історії:
Гребіник Я.В.
Епоха, що настала, – епоха змін, інновацій, епоха інтелекту, – диктує свої умови життя, висуває нові вимоги до людини. Якісно нові зміни в суспільстві переконують, що найбільшою цінністю є неповторна людська особистість з її нахилами, вподобаннями, обдаруваннями.
Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет, а тому перед кожним педагогічним колективом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді.
      Обдарованість – складне, багатогранне явище. Кожна обдарована дитина – індивідуальність, що потребує особливого підходу.
Навчання і виховання обдарованих учнів на уроках історії необхідно здійснювати з опорою на наступні дидактичні принципи:
-       індивідуалізації і диференціації навчання;
-       довіри і підтримки;
-       залучення обдарованих учнів до участі у житті школи.
Важливою практичною проблемою є виявлення потенційних можливостей розвитку учня. Система роботи  з виявлення обдарованих дітей включає в себе:
-                   попередню діагностику сформованості інтелектуальних умінь;
-                   спостереження за роботою учнів на уроках та під час  позакласних заходів;
-                   аналіз результатів виконання самостійних, творчих робіт;
-                   аналіз результатів участі учнів в олімпіадах, інтелектуальних змаганнях тощо.
Робота з обдарованими дітьми на уроках історії та позаурочний час.
Обдаровані діти – надія не тільки батьків, але й усієї України Найважливіше завдання школи – розкрити творчі здібності, обдарування та розкрити творчі здібності, обдарування та таланти всіх вихованців (В.О. Сухомлинський).
 Обдаровані діти – це діти, які різко виділяються із середовища ровесників розумовим розвитком,що є наслідком як природних задатків, так і сприятливих умов виховання
·        Ознаки обдарованого учня:
·        Самоствердження
·        Наявність особистої думки
·        Саморозвиток, самопізнання
·        Потреба мати свій «Я-образ»
·        Оригінальність
·        Імпульсивність, поривчастість
·        Широта інтересів
·        Повна відсутність поваги до проторених шляхів
·        Прагнення самостійно долати труднощі
·        Вимогливість до себе
·        Інтелектуальна незалежність
Мета роботи з обдарованими дітьми:
 • розвиток інтелектуальних і творчих здібностей дітей
• забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості;
• формування стійкої мотивації до навчання;
• покращення якості знань учнів;
• залучення учнів до активної та самостійної діяльності участі в конкурсах олімпіадах дослідницькій діяльності;
• формування духовно розвинутої особистості з ,високо моральними якостями готової творчо підходити до розв’язання конкретних проблем
Талант не народжується на самоті, він завжди тією чи іншою мірою є продуктом суспільства, одним з найцінніших надбань людини. Сфери впливу на особистість: • Родина, • Школа, • Позашкільні заклади, • Оточення, • Громадськість.
Учні, які належать до певної сфери обдарованості беруть участь у олімпіадах конкурсах, участь у науково-дослідницькій роботі, участь у факультативах, гуртках відповідного профілю.
Використовуються інтерактивні методи навчання: • «Мозковий штурм» – заохочення творчої активності; • «Прес» – вирішення суперечливих думок, певної проблеми; • «Мікрофон» – залучення до роботи всіх учнів; • «Акваріум» – вміння дискутувати та аргументувати «свою думку; • «Навчаючи-вчуся» – передача  знань своїм однокласникам.
Форми роботи з обдарованими учнями: • Індивідуальні ( розв’язування нестандартних завдань,випереджувальні завдання, участь в конкурсах, олімпіадах, написання дослідницьких робіт); • Групові ( робота в парах, проектна діяльність); • Фронтальні ( дискусії, конференції, різні види ігор).
Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, що має за мету створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність. Інтерактивне навчання
Ігрові технології – улюблена форма діяльності учнів ефективний спосіб активізації.
·        Історичні шахи,хрестики – нулики
·        Історичний Брейн-Ринг
·        Історична гра «Старт – фініш – перемога»
·        «Поле чудес»
Робота з обдарованими дітьми ведеться за декількома напрямками.
Індивідуально-диференційований підхід на уроках історії.
1. Вивчення індивідуальних особливостей кожного учня – і фізичних і психологічних, і особистісних. У тому числі особливостей розумової діяльності, і навіть умов життя в родині. Для цього використовуються особисті спостереження, анкетування, бесіди з батьками, а також спираюся на результати досліджень, проведених шкільним психологом і класними керівниками.
2. Складання або підбір диференційованих завдань на різну історичну тематику, які включають різні прийоми роботи з ними, і які допомагають учням самостійно впоратися із завданням, або пов’язаних із збільшенням обсягу та складності завдання.


Cписок талановитих та творчо обдарованих дітей.


1.       
Терещенко Карина
36
2.       
Дорога Анна
36
3.       
Лагожа Антон
36
4.       
Якименко Микола
36
5.       
Порхал Євгенія
36
6.       
Школа Роман
30
7.       
Крикуха Лілія
20
8.       
Назарчук Яна
20
9.       
Сорокіна Ольга
20
10.   
Кулініч Валерія
26
11.   
Дігтяренко Юрій
26
12.   
Ніколаєнко Тетяна
26
13.   



Передумови
Подія (явище)
Наслідки

Революція 1905-1907рр в Україні 

Створення Ліги Націй

Історія України
Рік
Всесвітня історія

Проголошення ЗУНР
Створення ОУН
1929
1939
Пакт Ріббентропа-Молотова
Завершення вигнання гітлерівських військ з України
1944

Передумови
Подія (явище)
Наслідки
Створення ООН

Радянізація західних областей Україні


ЗАВДАННЯ ДЛЯ ФАКУЛЬТАТИВУ

Також це завдання
, але з портретами інших діячів. Наприклад.
Під диференційованим навчанням зазвичай розуміють форму організації навчальної діяльності для різних груп учнів. Індивідуальний підхід – важливий психолого-педагогічний принцип, що враховує індивідуальні особливості кожної дитини. Те, що навчання так чи інакше має бути погоджене з рівнем розвитку дитини, це встановлений і багаторазово перевірений факт, який неможливо заперечувати. Різні учні по-різному оволодівають знаннями, вміннями та навичками. Напрямки роботи з обдарованими дітьми відрізняються від інших. Робота ця складна і кропітка,  вимагає постійного спостереження, аналізу та обліку результатів, включаючи в себе кілька етапів:
3. Постійний контроль за результатами роботи учнів, згідно з якими змінюється характер диференційованих завдань.
Щоб урізноманітнити навчальні будні учнів на уроках історії, використовують різні форми і жанри уроку, інтегровані уроки і різноманітні форми роботи: рольові тренінги, «мозкові штурми», інтелектуальні марафони.  Для обдарованих дітей спеціально розробляються завдання підвищеного рівня складності, завдання не фактологічного характеру, а творчі. Подібні завдання найчастіше намагаюся орієнтувати на розвиток навичок роботи з історичними джерелами: картами, документами, ілюстраціями і т.д.
Для уроків узагальнення вивченого матеріалу з історії слід використовувати таку відому форму навчального контролю, як залік. При чому обдаровані діти надають допомогу в його організації: вони готують питання, підбирають матеріал для практичної частини, самі виступають в ролі консультантів і експертів, проводять самооцінку діяльності на уроці.
Масу можливостей розвитку пізнавального інтересу і формування стійкого інтересу до вивчення історії надає диференціація домашнього завдання:
-    прийом «три рівня домашнього завдання»: учитель одночасно задає домашнє завдання двох або трьох рівнів. Перший рівень – обов'язковий мінімум, другий рівень завданням – тренувальний: його учні виконують, які бажають добре знати предмет і без особливих труднощів освоюють програму. Третій рівень – це творче завдання. Зазвичай воно виконується за бажанням і стимулюється вчителем високою оцінкою і похвалою. Діапазон творчих завдань широкий.
-    прийом «особливе завдання»: обдаровані учні отримують право на виконання особливо складного завдання. Виконується воно найчастіше в зошиті, включає в себе тренувальні і творчі завдання підвищеної складності.
-    прийом «енциклопедист»: припускає самостійний пошук додаткового історичного матеріалу учням для вирішення ускладнених завдань або доповнення в урок
-    прийом «молодий учитель»: учні отримують випереджальні завдання і під час уроку доповнюють розповідь вчителі, беруть участь у процесі організації та проведення різних етапів уроку.
Метод проектів
Діти, як неодноразово відзначали багато вчених, вже за своєю природою дослідники. Особливо це стосується обдарованих дітей. З великим інтересом вони беруть участь у різній дослідницькій роботі. Для цього слід широко використовувати на уроках і в позаурочний час різні методи, у тому числі і «метод проектів», учням  пропонуються індивідуальні творчі завдання, що дозволяє активізувати їх пізнавальну діяльність, розширювати їх знання з предмета.
Форми і методи позаурочної роботи дозволяють виявляти і розвивати обдарованих учнів через  гуртки, конкурси, олімпіади, а також через систему виховної роботи. Велика робота по розвитку творчих здібностей учнів ведеться під час проведення позакласних заходів, особливо під час проведення інтелектуальних марафонів, предметних тижнів. Особливої уваги заслуговують такі форми позакласної роботи, як гра «Що? Де? Коли?», «Слабка ланка», «За сімома печатками», предметні вікторини. По мірі можливості проведення індивідуальних занять з учнями з високою навчальної мотивацією. Особливе значення надається підготовці до предметних олімпіад з історії.
У роботі з обдарованими дітьми потрібно дбати про відповідну змістову наповненість занять, орієнтуватись на новизну історичної інформації та різноманітні види пошукової аполітичної, розвиваючої, творчої діяльності. Така робота під силу висококваліфікованим, небайдужим до свого предмета вчителям. Формами роботи можуть бути групові та індивідуальні заняття, на уроках і в позаурочний час, факультативи. Зміст навчальної інформації має доповнюватись науковими відомостями, що їх можуть отримати учні, виконуючи додаткові завдання в той самий час, що й інші учні, але за рахунок вищого темпу опрацювання навчальної інформації.
І на завершення, в будь-якій роботі головну роль відіграє мотивація. Для того, щоб працювати з талановитою молоддю, потрібно багато працювати над собою, тобто постійно вдосконалюватися. Якщо всі ми будемо щиро зацікавлені в успіхах дитини, то ми будемо працювати на результат – підвищення якості освіти.



Типові завдання, які подаються для дітей
- 1. Емблемою республіканської партії США є слон. А хто зображений на
емблемі демократів:
А) тигр; В) віслюк;
Б) лев; Г) кінь.
- 2. Вільгельм фон Габзбург-Лотрінген - австрійський архикнязь, поет,
полковник армії УНР. Під яким псевдонімом він відомий як полковник
УСС:
А) Олесь Тихий; В) Віктор Грім;
Б) Тарас Чупринка; Г) Василь Вишиваний.
- 3. Визначте спільні та відмінні ознаки воєнних дій на Східному та Західному фронтах першої світової війни.
- 4. Розв'яжіть задачі, давши короткі відповіді на запитання.
- 5. Чому, коли з кінця XIX ст. із західноукраїнських земель
розпочалася трудова еміграція українців за океан, подібного процесу не
спостерігалось у Наддніпрянській Україні?
-6. Чому Другий зимовий похід Армії УНР став останньою спробою
українсько- державницьких сил здобути незалежність України у 1917-
1921 рр.?
 -7. Впізнайте історичних діячів і дайте відповідь на запропоноване
питання:
Обидва були генералами царської армії, обидва повернулися під час
революції 1917 р. на службу батьківщині. Чому першому не вдалося
зробити те, що зробив другий; забезпечити незалежність існування рідної
держави?
- 8. На картині А. фон Вернера зображена подія, трактована англійським
істориком Н. Дейвісом як «Європейська згода». Зображені: Карої,
Горчаков, Бенджамін Дізраелі, Андраші, фон Бісмарк, Шувалов, Мехмет
Алі. Яка справжня назва картини? Яке місце значення цієї події в. історії?
http://prntscr.com/o138xn
- 9. 12 лютого 1918 року на IV обласному з'їзді рад Донецько-Криворізького-басейну в Харкові більшовиками було проголошено Донецько-Криворізьку республіку.
З яким наміром її створювали? Яку роль в цій історії відіграв
радянський уряд Росії, очолюваний Леніним? Як слід оцінювати тодішній
більшовицький сепаратизм з позицій сьогодення?
-10. Один із засновників та ідейний натхненник харківського гуртка поетівромантиків. Протягом 1833-1838 рр. у Харкові видавав «Запорожскую старину». Про кого йде мова:
А) Петро Гулак-Артемовський;
В) Микола Костомаров;
Б) Дмитро Яворницький;
Г) Ізмаїл Срезневський.
- 11. З 1874 р. широкого розмаху в Російській імперії набуло «ходіння в народ»
під гаслами «Земля і воля народові!». Хто був ідеологом подібних акцій:
А) Петро Ткачов; В) Петро Лавров;
Б) Віра Засулич; Г) Михайло Бакунін.
- 12. Вона була першою жінкою в Україні та Росії, якій Харківський
університет присудив учений ступінь почесного доктора наук у 1910 році:
А) Олександра Єфименко; В) Марія Складовська-Кюрі;
Б) Софія Ковалевська; Г) Ольга Кобилянська.
- 13. «Зі смертю скінчилася ціла течія національного українського більшовизму, що щиро вірила в ленінізм, в інтернаціоналізм, у рівність усіх націй, в ідеальний Союз РСР. Цю течію залізною п'ятою розчавив могутній російський бюрократичний шовінізм, що саме наступав по всьому фронту в Україні в особі Павла Постишева». Про кого йде мова:
А) Микола Скрипник; В) Володимир Винниченко;
Б) Микола Хвильовий; Г) Станіслав Косіор.
- 14. «О 3-й годині 30 хвилин ранку підійшли до степового аулу Ойсул. Ми заходили в хати й оголошували: «Іменем радянської влади! За зраду Батьківщини ви виселяєтесь в інші райони Радянського Союзу». Операція була підготовлена блискуче: в аул прибуло стільки новеньких американських «фордів» і «студебеккерів», що вони вивезли все населення за одну ходку до найближчої залізничної станції». Коли відбулася описана подія:
А) грудень 1943 р.; В) травень 1944 р.;
Б) січень 1944 р.; Г) вересень 1944 р.
- 15. Визначте спільні та відмінні ознаки італійського та японського «економічних див».
- 16. Розв'яжіть задачі, давши короткі відповіді на запитання.
1. Чому південноукраїнські землі набули особливого значення для російського уряду в першій половині XIX ст.?
2. Чому Парламентською Асамблеєю ОБСЄ 23 серпня названо Загальноєвропейським Днем пам'яті жертв сталінізму та нацизму?
- 17. Впізнайте історичних діячів і дайте відповідь на запропоноване питання: Обидва командували мільйонними арміями, які зіткнулися в смертельному двобої влітку 1941 р. на території України. Чому при величезній перевазі першого, перемогу святкував другий?

 http://prntscr.com/o138kk


Випереджальні завдання
10 клас
1.Установіть відповідність ( 4Х4,  16 балів)
Установіть хронологічну послідовність подій, які відображено у цитованих документах.
 А. Кирило-мефодіївські братчики, повернені з заслання, зібралися в Петербурзі. Жваву діяльність виявив Куліш, який із Білозерським розпочинає видавати український місячник «Основа».
Б.«Після звільнення від нас графа Розумовського… для належного управління в Малій Росії створити колегію, у якій бути головним… графу Румянцеву».
В.«Тут же склався гурток із чотирьох душ… Поїхали Дніпром на могилу  Тараса Шевченка … і дали клятву не зраджувати Україні та все життя оддати їй».
Г.«Засноване політичне товариство «Головна Рада» мало обстоювати перед центральним правительством… національні потреби українців; його органом стала газета «Зоря Галицька».
  1–                     2 –                      3 –                      4 –
2. Установіть відповідність між державами і їхніми планами територіальних зазіхань щодо українських земель напередодні Першої світової війни
1. Російська імперія                                  А. Волинь, Поділля
2. Австро-Угорщина                                  Б. Закарпаття, Сх.Галичина, Пн.Буковина
3.Османська імперія                                  В. Придніпров’я, Донбас, Крим
4.Німецька імперія                                     Г. Південна Україна, Крим
                                                                     Д. Бессарабія, Буковина
  1–                     2 –                      3 –                      4 –
3.Установіть відповідність між прізвищами діячів та фактами їх політичної біографії.
1.К.Левицький                           А. Президент Карпатської Русі
2.О.Бобринський                       Б. очолював Головну Українську    Раду             
3.М.Міхновський                      В.  автор аграрної реформи 1906-1911рр
4.П.Столипін                             Г.  ідеолог державної незалежності України
                                        Д. очолив Галицько-Буковинське генерал-губернаторство                                                                         
        1 –                        2 –                     3 –                       4 –
4.Установіть хронологічну послідовність подій
А Галицька битва
Б Початок  діяльності Союзу визволення України
В Горліцька операція
Г Бій полку УСС на горі Лисоня
  1–                        2 –                        3 –                       4 –                                                  
2. Поясніть терміни: синдикат, республіка, концентрація виробництва  ( 2Х3=6 балів)
3. Заповніть таблицю ( 12 бал.)
        
4. Довести, що для українців І світова війна була братовбивчою війною.( 10 бал.)
5. Порівняти економічний розвиток Наддніпрянської України та Галичини напередодні Першої світової війни. (15 бал.)



11   Клас
І рівень (по 1балу=10)
1.     Знайти правильну відповідь.
1. Військово-стратегічний план нападу Німеччини на СРСР називався:
а) «Барбароса»;             б) «Цитадель»;           в) «Вайс».
2. Договір про ненапад між СРСР і Німеччиною підписали:
а) Сталін і Ріббентроп;       б) Ріббентроп і Молотов;
в) Гітлер і Сталін.
3. Буковина напередодні Другої світової війни входила до складу:
а) СРСР;    б)  Німеччини;     в) Румунії.
2. «Калейдоскоп  історичних персоналій». Спираючись на подані короткі характеристики, встановіть кому вони належать.
1.      Перший президент Академії наук України.
2.     Президент  США, лауреат Нобелівської премії миру  (1919р). Його пропозиції були покладені в основу роботи Паризької мирної конференції.
3.     Єдиний із радянського генералітету, хто знав англійську і японську мови і, як того вимагав дипломатичний протокол, підписав Акт капітуляції Японії від імені СРСР.
4.     Голова Спілки українських письменників, яка у роки Великої Вітчизняної війни разом із членами оунівського підпілля  була розстріляна у Бабиному Яру.
5.     Його винахід був затверджений  Постановою Державного комітету оборони і  в роки війни застосовувався у виробництві танків і авіабомб.
6.     Про шістдесятників він писав: «Такий був час: кругом шакали, у колі жменька нас жива, а ми феномена шукали і спотикались об слова».
7.      Учасник Другої світової війни, офіцер радянської армії, юрист, лідер першої опозиційної організації – Українська робітничо-селянська  спілка, яка була створена у Львові у 1958 році.                                                                             

ІІ рівень (6+ 4 + 10 бали)
1. Пояснити терміни: уніфікація, коаліція, «новий порядок».
2. Доповнити текст: «Київ радянські війська залишили  (число, місяць, рік). Оборона української столиці привела до трагедії …… фронту; загинув і командуючий фронтом генерал……….»
3. Рух Опору в Україні був представлений ……..( записати числівник словами) політичними течіями.
4. Складіть синхроністичну таблицю основних подій української та всесвітньої історії ( 10 балів)

ІІІ рівень
 1. Заповніть таблицю  (10 балів)

ІV рівень (15 балів)
  Існують різні твердження щодо того, яка із битв поклала початок корінному перелому в ході Другої світової війни: битва за Москву, під Сталінградом, під Єль-Аламейном, на Орловсько-Курській дузі. Висловіть власне судження щодо значення цих битв, і яка, на вашу думку, розпочала корінний перелом?

1. Хто зображений на портреті?
______________________________________
2.Яку посаду займав, чим займався?
______________________________________
______________________________________
3. Назвіть основні досягнення цієї людини для історії.
______________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


http://prntscr.com/o1352g
http://prntscr.com/o135n0
http://prntscr.com/o1365l
http://prntscr.com/o136c3





Немає коментарів:

Дописати коментар